Fragment ur mina drömmar

Mina drömmar är alltid jävligt accurate. Dessutom tycker jag om att påpeka det för mina vänner, så nästan alltid när jag kommer ihåg vad jag drömt skickar jag ett litet meddelande i vår WhatsApp-grupp (yes, så jobbig är jag).  Det betyder att jag har många drömmar sparade i arkivet, och jag tänkte att vi kunde titta på några exempel. 
 

 
Den 5 december 2016 glor jag och sambon på de sista avsnitten av The 100 på Netflix. Natten därpå drömmer jag att jag är med i serien och jagas av fienden, men det är inte ens det värsta: jag har dessutom fått en överjävlig öroninflammation.
 
Den 10 december 2016 uppdaterar en av mina vänner hela gänget om sin graviditet. Natten därpå drömmer jag att jag upptäcker att min katt kissat på vår vita vardagsrumsmatta för att någon har ställt sin barnvagn i hennes sandlåda.
 
 
Något sådant skulle den här sjusovaren aldrig komma sig för att göra i verkligheten. 
 
Den 25 augusti 2017 tror sig en av mina vänner hitta en spricka i ett dricksglas under en fika. Natten därpå drömmer jag att det är en spricka i mitt favoritfat och grips av panik. (Ni förstår säkert.)

Den 23 januari 2018 tittar jag och sambon på ett omvälvande The Walking Dead-avsnitt som slutar med att en av mina favoritkaraktärer dör en mycket ovärdig död. Natten därpå drömmer jag ihop tre alternativa slut där karaktären i stället blir räddad och får leva lyckligt i alla sina dagar.
25-årig doktorand, bokmal, julmänniska och språkpolis. Bor med katt och sambo ute på vischan i ett rött hus med vita knutar. Älskar färg, fest, bakverk och handarbete, men skulle byta ut det mesta mot en lugn stund med en bok i handen. Äger faktiskt en kamera men pga. lathet är alla bilder knäppta med min Honor 8. Sorry not sorry.